Oct 22, 2012

عادت‌های ساده‌ای که باعث صرفه‌جویی در وقت‌تان شده است


.ممنون می‌شم از تجربه‌های شخصی و موفق خود در رابطه با کنترل زمان اینجا بنویسید

پ.ن
هدف من صرفاً تقلید از ترتیب بعضی آداب ساده و مفیدی است که در زندگی‌تان به‌کار گرفته‌اید
 مثل آداب خوابیدن، خوردن، دوش گرفتن، ایمیل چک کردن و ...



4 comments:

  1. یک: از چک کردن فیس بوک و بالاترین تا قبل از ساعت پنج و نیم عصر به وقت محلی خودداری می‌کنم. نزدیک به هشت ماه هست که این عادت رو دارم. نتیجه این که فعالیت فیس بوکم کم می‌شه و از اون طرف هم چون فعالیت‌ام کم می‌شه، خبرها و نوتیفیکیشن‌های کم‌تری در فیس‌بوک ظاهر می‌شن و در نتیجه باز هم تاثیر می‌گذاره بر کم‌تر شدن فعالیت.

    دو: هر روز عصر موقع ترک کردن کار، یک برچسب روی کامپیوتر محل کارم می‌چسبونم و در سه چهار کلمه می‌نویسم که فردا باید چه کاری رو ادامه بدم. این جوری باعث می‌شه صبح روز بعد وقتی رو صرف نکنم که بفهمم جریان چی بوده و از کجا باید ادامه بدم. این روش شروع کار در روز بعد رو خیلی سریع‌تر می‌کنه.

    سه: برای ایمیل در تلاش هستم که تنها ساعتی یک بار، اون هم سر ساعت چک بکنم. این جوری اضطراب کم‌تری دارم و به‌تر روی کارم تمرکز می‌کنم. متاسفانه این تصمیم هنوز به طور کامل عملی نشده و هم‌چنان در تلاش هستم.

    ReplyDelete
  2. : ) خیلی ممنون
    حتماً در نظر می‌گیرم این بند‌ها رو که نوشتید
    بند یک واقعاً جالب بود
    امیدوارم بتونم ازش استفاده کنم
    و بازم خیلی ممنون

    ReplyDelete
  3. نظم، نظم، نظم و نظم!
    هیچ چیزی مثل نظم به کمک کردن تو صرفه جویی در وقت کمک نمی کنه.
    البته به تعریف هر کس از نظم هم ربط پیدا می کنه.
    تعریف من از نظم اینه که بتونی به چیزی که دنبالشی بدون گشتن دنبالش، برسی.
    مثلا نظم اطلاعات تو کامپیوتر من اینه که تمام اطلاعات طبق یک الگوی خاصی دسته بندی شدن. نظم اتاق من اینه که وسایلم رو وقتی هم که برق رفته باشه می تونم پیدا کنم و از همه مهم تر و چیزی که می خواستم بهش برسم، نظم برنامه روزانه! نظم برنامه روزانه من اینه که من الان می دونم چند درصد از کار هایی رو که باید انجام می دادم انجام دادم و چند درصدش مونده. اینجوری که همه اون ها رو لیست کردم و جلوی چشمم هستن و می دونم کی کدوم رو باید انجام بدم و کدوم چقدر زمان لازم داره. وقتی کار هارو براشون اینجوری برنامه ریزی کنی، می تونی اونهارو منطقی تر و راحت تر مثل پازل پشت سر هم بچینی و این خیلی تو وقتت صرفه جویی می کنه.
    دومین کار اینه که به تکنولوژی اعتماد کن و به کمک اون سعی کن کار هات رو مرکزی (centralized) کنی. یعنی اینکه همه کار هات رو از یک محل انجام بدی. مثلا من با موبایل رو همه شبکه های اجتماعی (توییتر، فیسبوک، گوگل پلاس و...) نظارت دارم یا همه اکانت های ایمیل هام. خوب اینجوری هم 24 ساعته تو اینترنت در دسترس هستم هم اینکه دیگه این ها وقتم رو نمی گیرن و هر موقع کاری بود موبایل خودش منو صدا می کنه! و با کامپیوتر رو امورات بانکی نظارت دارم و تو خیابون وقت هدر نمی دم!
    راه های زیادی برای صرفه جویی تو وقت هست، بستگی به برنامه روزانه خودت داره.

    ReplyDelete
  4. خيلي خيلي ممنون اميد دوست خوب : )
    عالي بود

    ReplyDelete