Jul 24, 2011

بالام جان شوروي را نمود


امروز با يكي از فواميل بحث بود برسر تِز اش كه بماند جِه بود ولي داشت از فيس بوك و اينترنت به عنوان ابزاري كه دمكراسي را فراهم مي كند دفاع مي كرد... و من كه از اساس با دموكراسي زود رَس براي شرق مخالف ام (بلاخره شرق هم نصف كره ي زمين است) شروع كردم سر باطل را دو دستي جَِسبيدم و خلاصه اين وَرو ان وَرو بالاُ بايين در اوردم كه اصلاً اينترنت دارد همه جِيز را ناكَهان اسان مي كند و اين اصلاً خوب نيست و فلان و بيسان, كه او كَفت اكَر اين طور است خيلي قبل تر از اينترنت يخجِال و ماشين و لامبِ و در نهايت برق زندكَي را اسان كرده اند و اين طوري است كه اصلاً نبايد برق اختراع مي شد... كه اين سوال برام بِيش امد, ايا باقي فراورده هاي برق توضيع متناسبي ميان ملت ها با رشدي كه از بِيش, حداقل یا حداکثر 150 سال اخير داشته‌اند, داشتند يا نه؟ جِرا كه اين لامصب اينترنت بِدر مادر ندارد و جهان ها نمي شناسد و يك جهان واحد است و ازاد كه مثل سفره اي بالاي سر همه ي ما سايه دارد و كافي است از هر جاي دنيا دست مان را بالا بكَيريم تا به دنياي برابري ها وصل شويم واين كلي تبعات فرهنكَي دارد...(و كه جِقدر من دلسوز فرهنكَم). نظر او اين بود: جِرا كه نه؟ اين كجايش بد است كه به همه ي ادم ها فرصت هاي برابري داده شود براي بيشرفت
.و اكَر جهان سوم يك جاهايي اين وسط سائيده مي شود اين ديكَر هزينه اي است كه براي بِيشرفت و جهاني شدن مي دهد
.و من ديكَر هيجِ نكَفتم. فقط فكر كردم بد شانسي است كه ادم زماني و جايي به دنيا بيايد كه از قبل بدهكار باشد

2 comments:

  1. ba in famileton movafegham,,, az onjaaE ke maie ensane sharghi ( az noE mosalmanesh ) osolan alagheE be pishraft nadashte o nadarim,, agar nabod in emkanate kofare gharbi ke moft be ma berese,, alan to tallan jan sibil dashti andazeie hasan ;;)

    ReplyDelete
  2. حالا برو سیبیل خودت رو متر بزن اول :P
    والا بگم چی. موضع فامیل ما این نبود که آخه، همه دنیا با یه نسبتی رشد می کنه اما گاهی اتفاقاتی می افته مثل رشد یک عقیده باطل یا یک مهاجرت سازنده یا یک جنگ مخرب و... خلاصه شکاف هایی درست می شه که این شکاف ها طی زمان و مکان بین جهان ها گسل‌های بزرگی امروز ایجاد کرده و موضوع این جاست که این گسل ها ما را می چلاند دارد.‏ که من با فامیلمون موافق‌ام تو این مورد که طی کردن این گسل ها هزینه داره و اینا.

    ReplyDelete