Jan 14, 2010

کی می گه حکمت است؟ باید از این به بعد نذر کنیم تا به مرگ طبیعی بمیریم




دیشب قبل از خوابِ ما، خدا بادُ بورانِ بدی راه انداخته بود و هی می کوبید به در و پنجره ها انگار که می خواست همه را بِکند و ما را هم ببرد پیش آن بد بخت بیچاره های هائیتی. چقدر ترسیده بودم دیشب و البته انگار دچار توهم هم شده بودم چون صبحش همه گفتن به این شدت ها هم نبود دیگرُ، صدایش ترسناک بوده... دیشب داشتم مرور می کردم این بادُ بورانِ عجیب و یخبندان بی سابقه ی اروپا و گرمای بی سابقه ی خودمان و زلزله ی به این بـــزرگی. می گویند دیگر چیزی از هائیتی نمانده... هر چه شمردم دیدم امکان ندارد بزارتمان به مرگِ طبیعی بمیریم !!! چه بلائی می خواهد سرمان بیاورد؟ مگر دنیاداری بچه بازی است؟
یکی نیست بپرسد کی به تو تصدیق داده؟

و امــــــــــــــــــا هائیتی
ضمن اینکه این فاجعه ِ بشری را به همه ی بشریت تسلیت می گم، از اینکه از من و از مردمِ من کاری بر نیاد هم خیلی غمگینم و هم خیلی بهم زور دارد

وقتی این عکس بچه های هائیتی را دیدم که جنازه مادرنشان را هاجُ واج نگاه می کنند
منی که اصلاً گریه نمی کنم، چَقی اشکم درآمد و بعدش چند ساعتی حالم بد گرفت و بعد کلی آن بالا را غضبناک نگاه کردم تا حکمت بخورد تو سرَش. شاید اگر اختیار دار خودم بودم حضانت یک بچه هائیتی را به عهده می گرفتم. به جـــــــــــان خودم این کار را می کردم. چون تعداد شان خیلی زیاد است و قطعاً فاجعه ی بعدی هائیتی، مسئله ی کودکان بی سرپرست است .
کودکانی که از زلزله جان سالم به در بردند، اما کی می داند مصیبت بعد از زلزله چه بر سرشان می آورد؟ چه قشنگ می بود اگر فرد فردِ این بچه ها را دنیا به سرپرستی می گرفت و بعد که بزرگتر می شدند برمی گشتند و کشورشان را از نو می ساختند، مثل شهر موش ها...فقط محض قشنگی این حرفِ مسخره را زدم

پ.ن
ای آمریکا دستِ گل ات درد نکند

پ.ن 2
نهایت کاری که مردان مملکت من بکنند از ترسشان یک نمازِ دسته جمعی وحشت بخوانند و یک دعای چیزَکی بعدش یک آمینِ کِــــــش دار بیایند و آن عتیقه یک پیامکی چیزی بفرستد و تلویزیون خودمان برای خودمان صد بار پخش کند. این بدبخت ها دو زارم داشته باشند خرج مقدمات ظهور آقا امام زمان می کنند، بقیه اش را هم خالی می کنند توی حلقِ تروریست های مغز پشمکیِ جهان اسلام ، تا فواجع بشری هم از رونق نایفتد، هم آقا که آمد، خوشحال بشود و نفری ازش یک کارت صد آفرین جایزه بگیرند و آن دنیا پز بدهند

پ.ن 3
مطمئن نیستم یک کودک هائیتیایی از مملکت من خوشش بیاید

4 comments:

  1. این شبها در تعلق و تفکرم تفاوتمان بس مانده خودم را حلق اویز کنم !
    دغدغه هایمان بس شبیه است این روزها
    هائیتی ها و من می ترسم این روزها نو از کلی نگری هات بترکی و من از غم وب لاگت دق کنم !
    خدایاادعای هر چیزی بچسبد بهت انصاف نمی چسبد !
    خجالتمان دادی از پست اخیر خودمان و دغدغه های زپرتیمان !

    ReplyDelete
  2. حالا چرا بترکم؟ پنجاه هزار مرده و سه میلیون آواره و زخمی در حال مردن را با مقیاس از این کوچکتر نمی تونستم پوشش بدم

    ReplyDelete
  3. صد هزار مرده

    ReplyDelete
  4. hekmaaaat?????
    che hekmaaatiii
    khodesham to kare khodesh mondeee
    gandii zade ke ta donia doniaas hich nemitone jamesh kone hata khodesh
    behtarin harfo mirzade mizane ke mige

    anke natvanad bekhobi pase har makhlogh dad
    azz che kard in khelghate bad ra magar majbor bod..!!!

    agha jone man orzeieee edareie donia ro nadari ghalat kardi khalgh kardi,,, bazam be ghooo0li age nemitoni goh bokhoriii pas goh mikhori goh bokhoriii
    haeeTi baaam afghnestan afrighaa harjaaie in doniaaie kasif o negah mikoni pore az kesafat kareie in mojod....

    ReplyDelete